Z zimą kojarzą mi się wnętrza skandynawskie.


   Kiedy na dworze nastaje zima, wówczas do wszystkich wnętrz wprowadziłabym charakter stylu skandynawskiego. W zasadzie nie wiem dlaczego wnętrza skandynawskie tak bardzo kojarzą mi się ze śniegową pogodą - prawdopodobnie przez klimat tam panujący. Długie, mroźne zimy z małą ilością światła dziennego mają znaczący wpływ na wnętrza. Przede wszystkim jasne kolory, które rozjaśniają pomieszczenia, do tego meble i podłogi z naturalnego drewna, co bardzo ociepla.



 Sporo dodatków i rzeczy stojących na otwartych półkach, ale w przemyślanym ustawieniu.
   Na podłogach i kanapach Miękkie i naturalne tkaniny, takie jak lny, skóry i naturalne maty.
 W tym stylu najbardziej podoba mi się połączenie nowoczesności z klimatem starych wnętrz. Nie ma w nich sterylnego porządku, widać w nich codzienne życie domowników . Nie trzeba się przejmować gdy czegoś nie odłożymy na miejsce.
 Wnętrza są bardzo często w kilku odcieniach jasnej barwy najczęściej białej, lub wprowadza się tylko delikatne akcenty bardziej zdecydowanego koloru.

   



 



Ciepło i urozmaicenie wprowadza cegła.
 



Łazienka niczym z myśliwskiego domku na północy - prosta, ale stylowa i przyjemnie ciepła.



 




  Industrialne lampy często stosuje się w tym stylu.






   Meble jakże charakterystyczne i oryginalne tylko dla stylu skandynawskiego.  Nie ma w nich zbyt wielu zdobień i udziwnień.

Widoczne są inspiracje naturą.









  Proste a jakże oryginalne i nie rozłącznie związane z naturą.
  Inspiracje przyrodą widać we wszystkich elementach.







   Ale nie zawsze trzeba wprowadzać jakieś nowoczesne elementy. Wnętrze wyposażone tylko w meble stylizowane na vintage a w prostszej formie i stonowanej kolorystyce też będzie się mieściło w ramach stylu skandynawskiego.
    Do nie dawna styl skandynawski nie wzbudzał we mnie szczególnego zachwytu, bo wydawał mi się zbyt prosty. Moje podejście do niego zmieniło się w momencie gdy poznałam kilka firm produkujących meble i dodatki właśnie w tym stylu. Niestety są to producenci zagraniczni i mało znani na rynku polskim, a szkoda, ponieważ wytwarzają bardzo ciekawe i oryginalne produkty. Popularność wnętrz skandynawskich w Polsce jest raczej niewielka i bardzo szkoda. Prostota, niemęcząca kolorystyka, łączenie starego z nowym i ciągła łączność z naturą - wszystkie te cechy sprawiają, że styl skandynawski nie zestarzeje się szybko i nasze wnętrza będą długo aktualne. Tak naprawdę nie wiem dlaczego ten styl tak rzadko gości w naszych domach, tym bardziej, że klimat w Polsce potrafi przypominać skandynawski (zwłaszcza, gdy zima trwa pół roku). Ja bardzo polubiłam ten styl i szczerze polecam - do małych mieszkanek w bloku, jak i do dużych domów na przedmieściach, oczywiście idealny też na polską wieś. Nie bójcie się wprowadzić Skandynawie w wasze progi. Wiem,że jest niewielu sprzedawców w naszym kraju, więc jeżeli chcielibyście mieć meble lub dodatki w tym stylu lub potrzebujecie pomocy w urządzeniu własnego domu piszcie do mnie - na pewno pomogę.


Komentarze

Popularne posty